قوانین و مقررات خرید از فروش آنلاین

ضمن تشکر از انتخاب فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین، از آنجا که استفاده از این سایت به هر شکل به معنای قبول شرایط مندرج در بخش قوانین استفاده از سایت است، لطفاً آن را به دقت مطالعه فرمایید

قوانین عمومی

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های فروش آنلاین منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است

تعاریف

در این بخش واژه هایی که در متن قوانین مورد استفاده قرار می گیرند، تعریف می شوند.

فروشگاه: فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین

سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین به آدرس forosh.online

محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت می باشد

کاربر: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت فروش آنلاین شده باشد، کاربر تلقی می شود

عضو: کاربری که به عضویت اولیه یا کامل سایت درآمده باشد

مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید می نماید

همکار: مشتری که دارای فروشگاه بوده و قصد خرید با قیمت همکار را دارد

سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید

خرید همکاری: کالا یا کالاهایی که همکار انتخاب و قصد خرید آنها را اعلام می نماید

استعلام: ارسال سفارش از طرف مشتری برای بررسی موجود بودن کالاهای سفارش داده شده و بررسی تغییر قیمت احتمالی

ایجاب و قبول سفارش
مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می گیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده 183 قانون مدنی عبارتست از اینکه ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد ” ؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می گردد. ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است بطوریکه اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می گردد. قبول نیز عبارتست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامیکه مشتری سفارش خود را نهایی می نماید در واقع قرارداد منعقد شده است، ملزم به پرداخت پول می باشد. توجه نمایید که صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی بوجود نمی آورد و وی می تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید
با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.
ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش را برای استعلام ارسال نماید.
کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود از سایت خرید نمایند.

مراحل ثبت خرید و سفارش

ثبت سفارش و استعلام

پاسخ استعلام و نهایی کردن سفارش بطور معمول حداکثر 2 تا 72 ساعت پس از ثبت سفارش، پاسخ استعلام و مهلت زمانی برای تکمیل سفارش برای مشتریان ارسال می گردد. پس از آن مشتریان فرصت خواهند داشت تا ظرف مهلت مقرر سفارش خود را تکمیل و نهایی نمایند
کاربران و مشتریان برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمی باشند. اما در صورت ثبت نام، علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به ورود اطلاعات نمی باشند، می توانید از مزایای آن از جمله آگاهی از فروش ها و تخفیفات ویژه بهره مند شوند. با ثبت این اطلاعات، کاربران و مشتریان ضمن اطمینان از محفوظ بودن اطلاعات خود نزد فروشگاه، به فروشگاه اختیار می دهند تا جهت برقراری ارتباط مورد استفاده قرار گیرند
مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید سعی کنند اطلاعات خود را با دقت و به درستی وارد نمایند، در غیراینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان می باشد.

 

 

همگاران گرامی لطفا در نظر داشته باشید که برای خرید همکاری، نیاز به ثبت سفارش از طریق سایت نیست و فقط از طریق ارتباط با همکاران فروش کالاهای مدنظر خود را فاکتور و پرداخت نمایید.

کالاهایی که به سفارش مشتری خریداری می شوند به هیچ عنوان قابل بازگشت و لغو نمی باشند و در صورت پرداخت بعانه مبلغ عودت داده نمی شود.

نکات مهم در هنگام دریافت سفارشات

مشتریان هنگام دریافت کالا از شرکتهای پستی و باربری می بایست صحت و سلامت بسته بندی را چک، کالا را از بسته بندی خارج و سلامت ظاهری آن را تایید و سپس رسید دریافت کالا از شرکت پستی مربوطه را امضاء نماید زیرا در غیر اینصورت امضاء دریافت کالا به منزله دریافت صحیح و سالم کالا بوده و پس از آن هیچگونه ادعایی از جانب مشتری توسط شرکتهای پستی قابل پذیرش نیست. بر این اساس لازم است در صورتیکه کالای مربوطه دارای هر گونه ایراد و یا مشکلی باشد، مشتری ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع نمایند و از طریق فروشگاه پیگیر موضوع گردد. هر گونه اقدامی خارج از چارچوب فوق موجب خواهد گردید که فروشگاه امکان هیچگونه پیگیری و حمایت از مشتریان را نداشته باشد.

لازم به توضیح است که مسولیت کلیه سفارشاتی که به صورت خرید همکاری ثبت می شوند، بعهده همکار گرامی بوده و فروشگاه فروش آنلاین هیچگونه مسولیتی در قبال تجویل و آسیب دیدگی های احتمالی کالا در حین ارسال ندارد. به عبارتی فروشگاه فروش آنلاین تنها مسول چک کردن کالا قبل از ارسال و تحویل کالا به پست و یا باربری می باشد.

روشهای ارسال

محل تحویل کالا آدرس درج شده در سایت ( فروشگاه ) می باشد و درصورت خرید کالا و ارسال  به عهده خریدار می باشد و سلامت کالا فقط در محل تحویل به عهده فروشگاه می باشد.

فروشگاه علاوه بر بخش ارسال خود، از طریق شرکتهای پستی تیپاکس، پست جمهوری اسلامی ایران و باربری نیز سفارشات مشتریان را ارسال می نماید. مشتریان می توانند در مرحله درخواست استعلام، از بین روشهای ارسال ممکن یک روش را به دلخواه انتخاب نمایند. انتخاب هر یک از روشهای ارسال به منزله آگاهی از قوانین و شرایط آن روش می باشد

نکات مهم در زمان ارسال کالا توسط شرکتهای پستی

در مواردی که ارسال توسط شرکتهای پستی انتخاب می گردد، مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم به شرکت پستی مورد نظر مشتری در حداقل بازه زمانی و ارسال کد پیگیری برای مشتری می باشد. در این موارد فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد.

مجددا یادآوری می گردد که مشتریان هنگام دریافت کالا از شرکتهای پستی می بایست صحت و سلامت بسته بندی را چک، کالا را از بسته بندی خارج و سلامت ظاهری آن را تایید و سپس رسید دریافت کالا از شرکت پستی مربوطه را امضاء نماید زیرا در غیر اینصورت امضاء دریافت کالا به منزله دریافت صحیح و سالم کالا بوده و پس از آن هیچگونه ادعایی از جانب مشتری توسط شرکتهای پستی قابل پذیرش نیست. بر این اساس لازم است در صورتیکه کالای مربوطه دارای هر گونه ایراد و یا مشکلی باشد، مشتری ضمن تحویل نگرفتن آن، بلافاصله موضوع را به فروشگاه اطلاع نمایند و از طریق فروشگاه پیگیر موضوع گردد.

لازم به توضیح است که هر گونه اقدامی خارج از چارچوب فوق موجب خواهد گردید که فروشگاه امکان هیچگونه پیگیری و حمایت از مشتریان را نداشته باشد.

مدت زمان و بازه زمانی تحویل سفارشات
معمولاً سفارشاتی که تا ساعت 48 نهایی می شوند در همان روز کاری تحویل مشتری یا شرکت پستی مربوطه (انتخاب شده توسط مشتری) می گردند، با این حال فروشگاه جهت رفاه حال مشتریان سعی می کند سفارشهایی که تا ساعت 24 نیز نهایی گردیده اند و ارسال آنها توسط فروشگاه می باشد را در همان روز کاری برای مشتریان ارسال نماید کالاهایی که دارای تاریخ ارسال هستن طبق تاریخ تعیین شده ارسال می شوند.
به دلیل قابل پیش بینی نبودن مسائلی نظیر ترافیک یا حوداث غیرمترقبه، بازه زمانی تحویل کالا به مشتریان 7روز کاری خواهد بود و مشتریان محترم لازم است که در بازه زمانی مشخص شده در محل تحویل کالا حضور داشته باشند، در غیراینصورت تمامی مسئولیت و هزینه های آن بر عهده مشتری می باشد

لازم به ذکر است که کالاهای که قابلیت شکستن داران در صورت که آسیب باید در حضور مسئول تحویل بازگشایی شوند و در غیر این صورت این فروشگاه هیچ مسئولیتی ندارد

هزینه حمل و بسته بندی با خریدار میباشد و فروش آنلاین به هیچ عنوان مسولیتی در این مورد نداشته و تمامی ارسال ها به صورت پس کرایه میباشد و این فروشگاه هیچ اطلاعی از هزینه ارسال و مبلغ دریافتی ندارد مسولیت فروشگاه فقط ارسال کالا, به صورت سالم می باشد و بعد از آن هیچ مسولیتی در قبال کالا و هزینه های دریافتی ندارد و شکستگی کالا به عهده خریدار می باشد.

پیگیری سفارش ارسال شده تا 30 روز میباشد و بعد از آن هیچ مسولئیتی با فروشگاه نمی باشد.( مسولئیت کالا تا زمان تحویل به مراجع پستی با فروشگاه میباشد و بعد از آن کاملا به عهده خریدار می باشد )

خدمات پس از فروش انحصاری فروش آنلاین
هفت روز تضمین تعویض ویژه مشتریان فروش آنلاین

این امکان فقط برای سفارشات سایت فراهم گردیده و خرید همکاری هیچگونه مهلت تست و تضمین تعویضی ندارد. مشتریان فروش آنلاین برای تست فنی کالای خریداری شده تا 7 روز فرصت خواهند داشت و در صورتیکه کالای خریداری شده دارای ایراد فنی باشد،فروشگاه کالا را برای آنها تعویض خواهد نمود و چنانچه موجودی آن کالا در فروشگاه تمام شده باشد، مشتریان دو انتخاب خواهند داشت

 دریافت کالای مشابه به انتخاب خود
استرداد وجه

لازم به توضیح است که در هر صورت این پروسه حداکثر ظرف هفت روز کاری انجام خواهد شد و فروشگاه هزینه ارسال کالای تعویض شده را نیز برعهده نخواهد گرفت.

تنها شروط لازم برای اینکار عبارتند از:

 مشتری قبل از 7 روز نسبت به تکمیل و ارسال فرم ایراد فنی اقدام و شماره پیگیری دریافت نماید. عدم دریافت کد رهگیری در مهلت 7 روزه به منزله عدم بروز ایراد فنی در مهلت 7 روزه تست می باشد.
ایراد فنی مورد تایید کارشناسان فروش آنلاین قرار بگیرد و این ایراد ناشی از استفاده ناصحیح از کالا خریداری شده یا مسائلی نظیر وارد شدن ضربه به دستگاه، نوسانات برق، آب خوردگی و یا سایر مشکلات عمدی نباشد.
چنانچه ایراد فنی مورد تایید کارشناسان فروش آنلاین قرار نگیرد، هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
کالای خریداری شده دارای یکی از گارانتی های ارائه شده در سایت باشد و کالای بدون گارانتی خریداری نشده باشد.

محصولاتی که به سفارش مشتری ساخته میشوند به هیچ عنوان قابل مرجوعی و کنسلی نمی باشند.( چراغ لنزدار – محصولات با رنگ خاص – محصولات وارداتی و محصولات الکترونیکی برقی )

عدم تطابق:

در صورتیکه کالای تحویل شده به مشتری با کالای سفارش داده شده مغایرت داشته باشد، فروشگاه حداکثر ظرف هفت روز کاری نسبت به تعویض کالای ارسالی با کالای سفارش داده شده اقدام می نماید و در صورتیکه کالای مورد نظر در فروشگاه موجود نباشد، به انتخاب مشتری، با کالای مشابه دیگر تعویض یا در صورت دلخواه وجه پرداختی ظرف 7 روز کاری مشتری مسترد می گردد

تبصره: در مواردی که قبل از باز نمودن بسته بندی امکان تطبیق سفارش و کالای تحویل شده وجود داشته باشد، لازم است مشتریان قبل از باز نمودن آن مشخصات سفارش و کالای تحویلی را بررسی نمایند زیرا در صورتیکه کالا از بسته بندی و آکبند بودن خارج شده باشد، دیگر امکان تعویض یا مرجوع نمودن آن وجود نخواهد داشت

تبصره: در مورد کالاهایی که قیمت آنها تابع نوسانات بازار می باشد، مهلت انصراف از خرید 24 ساعت می باشد.

عکس کالا به عنوان نمونه محصول نمی باشد و فقط جنبه معرفی دارد و شرکت می تواند کالایی به غیر از عکس نمونه ولی با برند و مشخصات ذکر شده را ارسال نماید .

انصراف از خرید:

در صورتیکه مشتریان به هر دلیلی از خرید خود منصرف شده و کالای خریداریشده را از بسته بندی اولیه خارج ننموده باشند تا هفت روز فرصت خواهند که نسبت به تکمیل فرم عودت اقدام و کالا را مسترد نمایند. لازم به توضیح است که هزینه ارسال عودت کالا بر عهده مشتری می باشد.

کالایی که دارای مشکل می باشد و مشتری نیاز به خدمات دارد هزینه ارسال به فروشگاه به عهده خریدار می باشد.

در ضمن کالاهای که به صورت قطعات فنی و الکترونیکی برای خودرو می باشند شامل این قانون نمی باشند مگر در صورت معیوب بودن و در ضمن کالاهای برقی شامل هیچ خدماتی نمی باشند .

 در صورت لغو سفارش به علت قانون جدید مالیات 10% ارزش بر افزوده از مبلغ عودت کسر میگردد

قانون مالیات: هر مبلغی وارد درگاه بانکی بشود مبلغ 9% مالیات ارزش بر افزوده از آن کسر میگردد

 به دلیل اتصال حساب های بانکی به سیستم مالیاتی هر تراکنش مساوی با پرداخت مالیات می باشد

درصورت ارسال کالا و لغو سفارش از طرف مشتری هزینه اسال و بسته بندی و 25% از مبلغ کل کالا از حساب کسر میگردد

لذا لطفا در خرید خود دقت فرمائید وجه پرداخت شده با کسر مالیات مسترد میگردد

کالای بدون گارانتی:

فروشگاه همواره به مشتریان تاکید می کند که کالاهای مورد نظر خود را با گارانتی اصلی تهیه نمایند، اما چنانچه مشتری اصرار در خرید کالای بدون گارانتی داشته باشد، کلیه مسئولیت مشکلات پیش آمده برای بر عهده مشتری بوده و فروشگاه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

کالاهای برقی و الکترونیکی شامل گارانتی نمی باشد .

امکان بحث و تبادل نظر در سایت

 در سایت امکان بحث و تبادل نظر با سایر کاربران، ثبت نظرات، پیشنهادات و سؤالات فراهم شده است. در این زمینه کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد یا حقوق مالکیت معنوی و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند، در غیراینصورت کلیه مسئولیت و عواقب قانونی آن بر عهده ایشان می باشد
فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل می باشد
در صورتیکه کاربری نسبت به رعایت و ضوابط فروشگاه در درج نظرات توجه کافی نداشته باشد، فروشگاه مجاز است از دسترسی مجدد کاربر به سایت جلوگیری به عمل آورده و در صورت لزوم وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد

محتوای سایت

 فروشگاه حداکثر تلاش خود را برای صحت اطلاعات مندرج در سایت از جمله قیمت و اطلاعات کالاها و مقالات به کار می گیرد، با این حال سایت درست بودن و بدون نقص بودن محتوای اطلاعات خود را تضمین نمی نماید
فروشگاه در راستای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به کاربران سایت نسبت به تهیه محتوای لازم اقدام نموده است. این اطلاعات توسط گروه تخصصی سایت و از منابع معتبر و با دقت در اعتبار آنها تهیه شده و به صورت مستمر از جهت درست بودن و به روز بودن محتوا بازبینی می گردد. با این حال فروش آنلاین هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محتوای این مطالب، اشکالات غیرعمدی و ایرادات نگارشی آن نمی پذیرد
درصورتیکه کاربران محتوایی برای سایت ارسال نمایند، فروشگاه این حق را خواهد داشت تا نسبت به استفاده، تغییر، تصحیح و انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم گیری و اقدام نماید. با این حال مسئولیت صحت و درستی مطالب تماماٌ به عهده فرستنده می باشد

مسئولیت ها و تعهدات کاربران و مشتریان برای استفاده از سایت
هر گونه استفاده غیر متعارف، غیر مجاز و غیر قانونی از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات، افشای اطلاعات شخصی کاربران و سایر ضرر و زیان های احتمالی گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آن ها صورت می گیرد بر عهده آنان است
فروشگاه در قبال افشای اطلاعات کاربر در اثر قصور و یا ویروسی شدن سیستم کامپیوتری وی مسئولیتی نخواهد داشت.

حق مالکیت مادی و معنوی

کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه اینترنتی فروش آنلاین بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از فروشگاه غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت

اختیارات فروشگاه

فروشگاه حق تغییر قیمت را به خاطر نوسانات ارز را دارا می باشد و در صورت تغییر ناگهانی می تواند از فروش خودداری و وجه را به خریدار عودت دهد

 فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین و محتوا اقدام نماید
فروشگاه در هر زمانی اختیار را دارد که بنا به مصالح خود، ارائه سرویس به مشتریان و برقراری ارتباط با آنان را متوقف و نسبت به تغییر یا حذف کلیه مطالب یا خدمات خویش اقدام نماید

محل تحویل کالا آدرس درج شده در سایت ( فروشگاه ) می باشد و درصورت خرید کالا و ارسال مشکلات پیش آمده به عهده خریدار می باشد و سلامت کالا فقط در محل تحویل به عهده فروشگاه می باشد.